وبلاگ طب سنتی طبیب من

وبلاگ طب سنتی طبیب من

tabibeman.blog.ir یک وبلاگ طب سنتیست که دستورهای طبی را برای تشخیص و درمان اکثر بیماریها به زبان ساده بیان کرده است.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

خواص درمانی عرق چهل گیاه

دوشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۷، ۰۹:۵۴ ق.ظ

چهل گیاه در واقع معجونی از چند ده گیاه دارویی است که با عمل تقطیر توسط دستگاه های اسانس گیری به دست می آید.

فصل بهار زمان مناسب گرفتن انواع عرقیجات و چهل گیاه است.

فواید چهل گیاه بسیار زیاد است و اگر اسانس گیری به روش صحیح انجام شود، می توانید از فواید تمامی گیاهانی که در این عرق استفاده می شود، بهره لازم را ببرید. از جمله موارد مصرف چهل گیاه که در بین مردم زبان زد است، زمانی است که یک غذا سیستم گوارش شما را مختل کرده است یا مصرف چند ماده غذایی باعث هضم سخت آن شده که در نتیجه دل درد گرفته اید.

قابل ذکر است که افرادی که عرق چهل گیاه را در منزل تهیه می کنند، طبق تجربه و دانش خود، علاوه بر گیاهان بالا از مواد و گیاهان دیگری نیز استفاده می کنند و یا برخی از گیاهان بالا ممکن است در همه مناطق یافت نشود پس بایستی با دیگر گیاهان همان منطقه که خواص مشابهی دارد، جایگزین شود و گاهی خیلی بیشتر از چهل گیاه در تهیه این عرق مفید استفاده می شود مثلا از پوست های خشک شده میوه استفاده می کنند برای این منظور پوست انواع میوه را در طول سال خشک می کنند و در بهار از اسانس این پوست ها در چهل گیاه بهره می برند. همچنین برخی افراد، چوب های نازک داخل گردو را همراه دیگر گیاهان در مخزن دستگاه می ریزند تا از فواید آن نیز بهره مند گردند.عرق چهل گیاه طبیعت گرم دارد.

عرق چهل گیاه دارای خواص زیر است:

تقویت معده، رفع ترشی معده، تقویت قلب و اعصاب، رفع کننده دل درد های ناشی از سردی مزاج و دل پیچه، آرام بخش، هضم غذا را آسان می کند.

عرق چهل گیاه را بعد از هر غذا نصف استکان میل نمائید.

تقویت کننده معده – کمک به هضم غذا – بادشکن – ضد سردی – ضد تهوع واستفراغ . 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی