وبلاگ طب سنتی طبیب من

وبلاگ طب سنتی طبیب من

tabibeman.blog.ir یک وبلاگ طب سنتیست که دستورهای طبی را برای تشخیص و درمان اکثر بیماریها به زبان ساده بیان کرده است.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

خواص درمانی آلوچه

جمعه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۰۷ ق.ظ

آلوچه (نام علمی:Prunus cerasifera) میوه ایست از خانوادهٔ آلوها که بومی اروپا و آسیا می‌باشد.گونه‌های وحشی آن دارای شاخه های بلند و درختهای کوچک هستند که بلندی آنها به ۶ تا ۱۵ متر می‌رسد. درخت آلوچه خزان پذیر است. طول برگ‌های درخت آلوچه به ۴ تا ۶ سانتیمتر می‌رسد. این درخت یکی از نخستین درخت‌هایی است که در فصل بهار در اروپا و خاورمیانه شکوفه می‌دهد. آغاز شکوفایی این درخت در ایران تقریبا اوائل اسفند ماه است. شکوفه‌های این درخت سفیدرنگ و پنج پر هستند که قطر آنها ماگزیمم به ۲ سانتیمتر می‌رسد. میوهٔ این درخت، آلوچه، دارای هسته است و قطر میوه به ۲ تا ۳ سانتیمتر می‌رسد و رنگ آن زرد یا قرمز است و خوراکی می‌باشد. میوهٔ درخت آلوچه در ایران در اواخر خرداد ماه کاملا رسیده می‌شود.

درخت آلوچه به صورت وحشی بسیار دیده می‌شود.برخی از انواع این درخت دارای میوه‌های شیرین و برخی دیگر دارای میوه‌های ترش هستند.
درخت آلوچه درخت تزئینی پرطرفداری برای باغهاست و از میوهٔ آن در اروپا برای درست کردن مربا بهره برداری می‌شود. در ایران این میوه کمتر به صورت خام و فرآوری نشده مصرف می‌شود، بلکه انواع ترش آن را له و خشک کرده و به صورت فراورده‌های غذایی ترش مزه به بازار عرضه می‌کنند.


درمان بیماری شبکوری - رشد بدن - درمان بیماری ضعف اعصاب - درمان بیماری کم خونی - درمان بیماری نقرس - مدر - دفع کرم معده - قطع ترشحات سفید رنگ خانمها و...
آلوچه یا گوجه گیلانی در اوایل فصل بهار به بازار می آید. 
به خاطر ماده زرد رنگی که شبیه جوهر زردک است و در بدن تبدیل به ویتامین A می شود در نتیجه برای درمان بیماری شبکوری و رشد بدن مفید است. 
در آلوچه املاحی چون آهن، کلسیم، فسفر، منیزیم، پتاسیم، سدیم و منگنز می باشد. 
یکی از خاصیتهای آلوچه نرم کنندگی آن می باشد. 
برای درمان بیماری ضعف اعصاب و درمان بیماری کم خونی از آش آلوچه استفاده کنید. طرز تهیه آن درشماره 10 نوشته شده است. 
برای درمان بیماری نقرس آلوچه را مانند آلو بمکند. آلوچه مدر است و اعمال کلیه را تنظیم می کند. 
برای دفع کرم معده 25 تا 30 گرم برگ درخت آلوچه در 500 سی سی آب جوشانده سپس میل شود. 
مغز هسته آلوچه نیز همین خاصیت فوق را داشته اما با احتیاط مصرف شود چون سمی است. 
آلوچه برای قطع ترشحات سفید رنگ خانمها استفاده می شود. همچنین تنظیم کننده عادت ماهانه می باشد. 
یک آش خوشمزه با آلوچه: عدس یک استکان- برنج یک استکان- سبزی آش پاک کرده نیم کیلو- آلوچه 200 گرم- فلفل و نمک به اندازه کافی. شب آلوچه را خیس کرده و عدس را نیز خیس کرده و ظهر مانند دیگر آشها آنها را پخته نموده از این سوپ می توان به عنوان پیش غذا استفاده کرد. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی